Pages

Boekenblog The Book Party

Ik zag dit ↓ online 

rihanna en kreeg een kleine paniek aanval. Want net als alle jaren hiervoor had ik voor 2019 ook een notitieboekje gekocht om hier al mijn plannen voor het nieuwe jaar in op te schrijven. En geïnspireerd door de vele doelenlijstjes die ik einde 2018 o-ver-al online tegenkwam, schreef ik een lijst met mijn doelen. Met stip op nummer 1 op deze lijst; lees meer! De helft van 2019 is (blijkbaar) alweer voorbij en ik heb helaas maar drie boeken gelezen. Wel heb ik een hele hoop titels toegevoegd op mijn ‘must read’ lijst op Goodreads. Waardoor mijn must-read lijst echt te lang is en ik mezelf als boekenliefhebber niet meer serieus nemen. Dus toen ik tijdens (weer) een avond op de bank met telefoon door Rihanna herself op het feit werd gedrukt dat de helft van 2019 al voorbij is en dat je vooral niet iemand jouw tijd moet laten verdoen, kreeg ik het benauwd. Al die avonden filmpjes kijken op een te klein scherm zijn voorbij gevlogen. En heel eerlijk...ik heb mijn eigen tijd verspild. Hoeveel dansende baby's wilde ik nog voorbij zien komen. Het was genoeg. Ik wilde terug naar mijn eerste liefde; boeken boeken boeken boeken en nog eens boeken.

Verhalen lezen, verhalen schrijven is een goede samenvatting van mijn jeugd en als men vandaag de dag vraagt naar wat ik het liefst doe in mijn vrije tijd, antwoord ik (nog) steeds met lezen. Terwijl de uren die ik daadwerkelijk aan lezen besteed heel wat minder zijn geworden in de loop van de jaren. Maar het ‘verdwijnen’ in een boek is voor mij nog steeds vele malen leuker dan een avondje Netflix. Waarom ik dan toch zoveel niet gelezen boeken op mijn nachtkastje heb liggen? Geen idee. Maar The Book Party was na de boodschap van Rihanna geboren. Het lezen van een goed boek is het ultieme feestje, dat moment wanneer iemand in de trein 'jouw' favoriete boek van het moment leest en je eigenlijk miljoen vragen wilt stellen maar je toch weet in te houden in de overvolle coupe geeft mij nog steeds de juiste soort kriebels. Het gevoel dat je samen iets deelt en daarover wil mee moet praten. Dat gevoel is het DNA van The Book Party. 

Op het moment lees ik 'City of Girls' van Elizabeth Gilbert, don't judge a book by his cover maar deze is wel erg mooi. Het verhaal speelt zich af in New York en dat komt goed uit want ik ben gek op deze stad en om het New York van de jaren veertig te leren kennen door de ogen van de (toen) negentienjarige Vivian Morris, bevalt me tot nu toe heel goed. Het boek begint bij de verhuizing van Vivian naar New York. De negentienjarige Vivian wordt door haar ouders op de trein gezet om bij haar tante Peg te gaan wonen. Ze krijgt een leven in de theaterwereld. Het boek wordt omschreven als een liefdesverhaal maar ik heb (tot nu toe) het gevoel dat het gaat om de ontwikkeling, vrijheid en de vele zelfontdekkingen van een jonge vrouw. Het is een echt vakantieboek, de pagina's vliegen om.



Onder de post van Rihanna stond de reactie 'say it louder for the girls in the back'. Ik ben zo lang als ik mij kan herinneren het meisje he-le-maal achterin dat jaren broedt op allerlei plannen maar ze niet uitvoert. Maar ik heb het gehoord. Started! Hou The Book Party blog in de gaten voor een volledige boekreview van 'City of Girls' en nog veel meer!







SHARE:
© The Book Party
Blogger Templates made by pipdig