Pages

5 tips om meer tijd vrij te maken voor lezen

I love to read! 

Waarom maak ik er dan toch te weinig tijd voor vrij? Geen idee, maar onderstaande tips hebben mij weer in een heerlijk leesritme gebracht.

1. Sta eerder op en start de dag met een boek. Misschien maakt de gedachte van eerder je bed uit dan nodig je instant chagrijnig maar ik kan uit ervaring vertellen dat rustig wakker worden met een kopje koffie en een boek ervoor zorgt dat je de ochtend minder gehaast begint. Plus grote kans dat je na een lange werkdag dat boek weer eerder oppakt! En lezen voordat je naar bed gaat, kent allerlei wetenschappelijke voordelen. Zo zou lezen voor het slapen gaan ervoor zorgen dat je, je eigen problemen van de dag 'even vergeet' en daardoor geniet van een betere nachtrust.

2. Lees niet meerdere boeken tegelijk. Multitasken bij het lezen van boeken eindigt vaak in een stapel half gelezen boeken.

3. Word lid van een leesclub. Online zijn verschillende leesclubs te vinden. Heb je het gevoel dat je een fysieke afspraak nodig hebt om dat boek uit te lezen, verzamel vriendinnen of buren en start een eigen boekenclub.

4. Stoppen in een boek is okay. Vroeger had ik vreselijke moeite met het wegleggen van een boek wanneer het mij moeite kostte om deze te lezen om wat voor reden dan ook. Leg het boek weg, stoppen mag! En doe dit alsjeblieft zonder schuldgevoel, kies een boek dat beter bij je past! Hou plezier in het lezen.

5. Zet je smartphone op stil!
SHARE:
© The Book Party
Blogger Templates made by pipdig