Pages

3 boeken waar ik met smart op wacht

Some things in life are worth waiting for!


Om verschillende redenen kan je uitkijken naar het verschijnen van een boek. Omdat je er bijvoorbeeld goede recensies over leest en wil wachten op de vertaling, je fan bent van een schrijver en al heel lang geplaagd wordt met de woorden 'binnenkort verschijnt de nieuwe...'. Een boek online meerdere malen wordt getipt en je nieuwsgierig bent geworden. 

Bij mij is het altijd een mix van bovenstaande redenen, ik volg mijn favoriete schrijvers online maar laat me ook graag inspireren door vrienden, blogs en instagram en soms door een stem uit het verleden.
Mijn drie boeken waar ik op dit moment met smart op wacht zijn:

1. Life of the party by Olivia Gatwood
Fan is wellicht een te sterk woord maar ik heb genoten van haar eerste boek 'New American Best Friend'. Een gedichtenbundel vol rake en herkenbare taal over vrouw zijn en jeugdherinneringen. Haar nieuwe gedichtenbundel 'Life of the party' is een collectie gedichten over vrouwen en meisjes in onze seksistische wereld.
i’m a good girl, bad girl, dream girl, sad girl
girl next door sunbathing in the driveway
i wanna be them all at once, i wanna be
all the girls I’ve ever loved
—from “Girl”

2. Je bent jong en je rouwt wat van Lisanne van Sadelhoff. Een boek zoals de titel al verklapt over rouwen op jonge leeftijd. En nu is leeftijd iets relatiefs want ik ben niet zo jong als de schrijver maar heb wel mijn moeder veel te vroeg verloren (vind ik). De titel alleen al kwam binnen als een bom, ik was er letterlijk even stil van. Ik heb ervaren dat je veel kunt zeggen over rouw maar er weinig over te vertellen valt. Daarom ben ik extra benieuwd naar de gedachtes van Lisanne van Sadelhoff, heeft zij op papier kunnen zetten wat ik voel, hoe universeel is rouwen? Zal er herkenning zijn? Hoop het. Ben ik opzoek naar herkenning? Altijd.

3. Mrs. Everything by Jennifer Weiner. Tijdens een foute vakantie naar Kreta heb ik 'Goed in bed' van Jennifer Weiner gelezen en niet veel daarna 'In haar schoenen'. Ik vond deze twee boeken het ultieme vermaak. (Uhh, ja ik was een beetje braaf, lezen in plaats van in de lampen hangen zoals andere negentienjarige doen tijdens een vakantie op een party eiland) Op de vakantiefoto's van dit tripje zie je dan ook vaak een ligstoel, drankje en boek! Het was een topvakantie, (toen ook al) mijn kind of party😉.

Maar ik werd ouder en mijn leesvoorkeur veranderde en heb sindsdien niets meer van deze schrijfster gelezen. Ik zag op instagram dat ze een nieuw boek heeft uitgebracht en er verscheen een glimlach op mijn gezicht. 
'Goed in bed' heb ik toentertijd getipt aan al mijn vriendinnen. Om overduidelijke behoorlijk wat nostalgische redenen heb ik zin om Mrs. Everything van Jennifer Weiner te lezen. 
Is het tegen beter weten in of pakt Jennifer Weiner me net als 15 jaar geleden helemaal in met haar easy but lovely words. We shall see. Ik wacht wel op de Nederlandse versie, we doen het dan ook wel echt net zo als vroeger!




SHARE:
© The Book Party
Blogger Templates made by pipdig