Pages

De boekentip van kinderboekenschrijfster Ruth bakker

Loet moet, Ruth doet


Theatermaker en schrijfster Ruth Bakker verzon het karakter Loet toen haar dochter nog een baby was. Tijdens de dutjes van haar toen kleine meisje begint ze met het opschrijven van haar gedachtes over een eigenwijs, lief, nieuwsgierig en stoer meisje. Het meisje krijgt een karakter, kleding, en een naam. En daar was Loet, geboren tijdens de vele dutjes van haar dochter.
Super knap! Dat noem ik nog eens efficiënt met je tijd omgaan. Ik was namelijk al blij wanneer ik de keuken had opgeruimd tijdens het middagdutje van mijn kinderen.

Ik was benieuwd naar de boekentip van deze schrijfster en theatermaker maar kon het niet laten om ook een paar stellingen voor te leggen. 

Soort lezer
'Als kind las ik veel en graag. Inmiddels lees ik bijna alleen nog kinderboeken samen met Lima, mijn dochtertje. En als ik op vakantie ben verslind ik meestal ook een paar boeken. 
Zodra ik aan het lezen ga, kan ik zo de hele nacht doorlezen. Dit doe ik dus eigenlijk alleen nog op vakantie.'
Lezen is belangrijk 
'Ik vind lezen belangrijk, omdat ik me dan even in een andere wereld begeef en vaak geïnspireerd raak om zelf weer te gaan schrijven en nieuwe verhalen te maken.'
Verhalen verbinden
'Daar ben ik het zeker mee eens. Voor mijn theatervoorstellingen als Loet schrijf ik elk jaar nieuwe verhalen. In welke vorm dan ook, verhalen verbinden. Het brengt kinderen, maar ook volwassenen dichter bij elkaar.' 
De Boekentip

'Mijn boekentip is 'De rode boom' geschreven en geïllustreerd door Shaun Tan. Dit is eigenlijk een prentenboek voor volwassenen. 
Het is een prachtig en inspirerend verhaal over eenzaamheid, troost en hoop. 
Elke keer als je de illustraties bekijkt zie je weer nieuwe dingen. Een prachtig verhaal dat raakt.' 
SHARE:
© The Book Party
Blogger Templates made by pipdig